Hexagon en Samsung brengen Next-Gen Dispatch

Hexagon en Samsung brengen Next-Gen Dispatch naar hulpverleners in het veld!

Dit artikel is oorspronkelijk in het Engels gepubliceerd op Samsung Insights.

Mobiele apparaten bieden een geweldige ondersteuning voor hulpverleners. Dankzij slimme, cloud-gebaseerde apps hebben ze toegang tot alle informatie die ze nodig hebben op hun smartphones en tablets. Of het nu gaat om realtime toewijzingen, updates of toegang tot essentiële records.

Met alle relevante gegevens binnen handbereik, kunnen hulpverleners sneller reageren en zijn ze beter geïnformeerd over de situatie.

Wereldwijd bekend om haar Intergraph Computer-Aided Dispatch (I/CAD) en HxGN OnCall Dispatch-oplossingen, levert Hexagon's Safety & Infrastructure-divisie mobiele oplossingen voor hulpverleners in de vorm van eenvoudig te implementeren smartphone- en tablet-apps . Deze apps bevatten HxGN OnCall Dispatch | Mobile Responder en HxGN OnCall Records | Mobile Field Reporting. Gezamenlijk bieden Mobile Responder en Mobile Field Reporting invulling aan de informatie behoeften van hulpverleners in het veld.

"Onze mobiliteitsoplossingen stellen hulpverleners in het veld in staat beter geïnformeerde beslissingen te nemen. We doen dit door het informatie niveau, de communicatie en coördinatie met elkaar en met andere instanties te verbeteren", aldus Waylon Kenning, de productmanager mobiele oplossingen van Hexagon. "Deze apps helpen dispatchers en supervisors hun teams veilig te houden terwijl ze buiten zijn."

Mobiele Apps in gebruik

Hexagon's computer-aided dispatch (CAD) -oplossingen en mobiele applicaties worden gebruikt door hulpverleners, in steden als Toronto en Washington, D.C.

In Canada heeft de Toronto Police Service (TPS) de mobiele oplossingen van Hexagon uitgerold voor haar patrouillewagens en met smartphones uitgeruste agenten. Met behulp van deze apps en het Hexagon-dispatch-systeem kan de TPS haar agenten realtime volgen en informeren.

Kenning: "In Washington verbinden we tientallen afdelingen, waaronder federale overheidsinstanties en nabijgelegen rechtsgebieden. De CAD-kant van het systeem is geconfigureerd om de rollen en workflows van elk van die verschillende bureaus te ondersteunen. Bijvoorbeeld; bij een brand bepaalt onze CAD het aantal tankautospuiten, ambulances en overige voertuigen die nodig zijn om op dat type incident te reageren. En onze mobiele apps houden iedereen verbonden. "

Mobiele connectiviteit naar een hoger niveau

Bij gebruik met een computeroplossing in het voertuig, zoals Samsung DeX, kunnen Mobile Responder en Mobile Field Reporting het schrijven van rapporten aanzienlijk versnellen. DeX breidt de Samsung Galaxy-smartphone en de mobiele apps van de eerste responder naadloos uit tot een volledige desktopervaring voor in de auto - compleet met een groot touchscreen, robuust toetsenbord en touchpad. Ze kunnen hun Galaxy-smartphones ook docken op een desktopmonitor met toetsenbord en muis op het bureau.

Aangezien de smartphone de computer in het veld, de patrouillewagen en op het bureau vormt, gaat er geen tijd verloren bij de overgang tussen locaties. Het resultaat is minder tijdverlies voor agenten die bovendien beter geïnformeerd en meer verbonden zijn dan ooit tevoren. Een beter situationeel overzicht, records en rapportagetools die overal ter beschikking staan. De Samsung DeX is goedkoper in aanschaf en installatie dan een laptop en neemt bovendien minder ruimte in beslag.

"De DeX-technologie van Samsung levert veel waarde op voor hulpverleners", zegt Kenning.

Klaar voor een Mobiele wereld

Hexagon en Samsung brengen Next-Gen Dispatch naar het veld: Smartphones vormen steeds meer de kern van bedrijfsactiviteiten in alle industrieën. Oplossingen zoals Samsung DeX samen met de next-gen apps van Hexagon bieden deze mogelijkheid voor hulpverleners.

"Tot nu toe waren laptops de manier waarop hulpverleners verbinding maakten met hun systemen. Dat is nu verleden tijd", zei Kenning. "Nu is het een mobiele wereld. We hebben allemaal een mobiele telefoon bij ons, dus het is niet verwonderlijk dat steeds meer hulpverleners smartphones inzetten voor hun mensen. Ik denk dat dit een goede zaak is, en ik denk dat we zullen zien dat deze implementatie een toenemende trend wordt in de communicatie met hulpverleners. ”

Oorspronkelijk gepubliceerd door James Careless voor Samsung

De schrijver van het artikel is James Careless. James Careless is een bekroonde freelanceschrijver die zich bezighoudt met communicatie over de openbare veiligheid van EMS, brandweer en politie. Hij heeft bijgedragen aan de tijdschriften Corrections1, EMS World, Fire Apparatus & Emergency Equipment, Fire Chief, FireRescue1, Law and Order en Police1; onder andere. Careless heeft content geproduceerd voor NBC-TV, NPR (radio) en CBC Radio / TV.

Deel dit bericht op:

Leave A Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.